Home » Honda NSR500, Eddie Lawson, WK 1989, Hasegawa

Honda NSR500, Eddie Lawson, WK 1989, Hasegawa

Klik op de foto's voor vergroting.

Na de behaalde wereldtitel met Yamaha in 1988 maakte Eddie Lawson in 1989 de overstap naar Honda en won wederom de wereldtitel.

Na de Yamaha YZR500, Wereldkampioen 1988 en de Suzuki GT380 (privé motoren) is dit het 3e model van het merk Hasegawa dat ik ga bouwen.

De inhoud van de doos ziet er ook deze keer weer zeer verzorgd en uitgebreid uit.

 

Toegevoegd blad bij de bouwbeschrijving.

Links = de index van de doos

Midden = kleurenschema

Rechts = verslag over de ontwikkeling van de Honda NSR.

 

Een kleine 200 onderdelen zorgen voor een goede detaillering.

 

Alle onderdelen zijn uitgevoerd in wit en grijs + de glasdelen.

Geen Chrome of zwart. Alles moet op kleur gebracht worden. Dit model geeft weer heel wat leuke hobby uurtjes.

 

Standaard start ik weer met het bodywerk. Als deze klaar en gespoten zijn heeft de lak tijd om uit te harden terwijl ik verder ga met de bouw van de motor. De kuip kent 8 hoofdonderdelen. Later worden daar nog kleine deeltjes aan toegevoegd.

 

De hoofdonderdelen van de tank, later wordt daar de brandstofklep en de kranen aan toegevoegd.

 

Het voorspatbord + de zit.

 

De zit en het voorspatbord passen goed. Even schuren en polijsten is voldoende.

 

De tank gaf meer problemen. Met name rond het inzetstuk aan de voorkant ontstonden lichte kiertjes en oneffenheden.

Daar moest dus geplamuurd worden.

 

De stroomlijn past goed en bestaat nu uit 2 delen (boven en onder). Deze klemmen in elkaar en hoeven dus niet verlijmd te worden.

 

Alle delen zijn inmiddels opnieuw in de kleur gespoten.

 

Met schuren en plamuren is alles nu strak.

 

De kuip en de zit worden aan de binnen zijde nog zwart gemaakt. Daarna is het tijd om de decals aan te brengen.

 

Bij dit model heb je de keuze om de blauwe vlakken op de kuip en het zitje als decal op te brengen of zelf in de kleur te spuiten. Hier is op het decal vel rekening mee gehouden. Ik heb er voor gekozen om ze te spuiten. Helaas is er geen mal bijgeleverd voor het spuitwerk.

 

De gele frontplaat is ook gespoten.

 

De binnenzijde van kuip is inmiddels zwart.

 

De eerste decals zijn aangebracht. Hier moet nog een laag blanke lak overheen om de decals te beschermen en een optimale glans te verkrijgen.

 

Volgende keer verder